Kako uspješno komunicirati u 10 koraka?
Komunikacija je esencija svakog ljudskog bića jer osim što biće komunicira samo sa sobom (iznošenje vlastitih ideja, razumijevanje svoje vizije i misije), čovjek je snažno usmjeren prema drugom biću kroz komunikaciju, suradnju i učenje. Oduvijek je komunikacija bila sredstvo razmjene ideja, emocija, osjećaja. Zato je važno kako komuniciramo, kako informiramo, kako prenosimo emocije i kako se međusobno povezujemo.
Postoje predviđanja da će do 2030. potražnja za radnim mjestima u 3 sektora porasti za 70 %. Na prvom mjestu je zdravstvo, slijedi socijalni rad te tehnologija i znanost. Zajedničko svim sektorima je dobro poznavanje osnova komunikacije jer komunikacija određuje tijek ponašanja, daje smjernice, ublažava trenutačno stanje, promiče tehnološka i znanstvena postignuća. No, najvažnije, komunikacijom stvaramo empatiju i osjetljivije društvo.
Pandemija koronavirusa donijela je novitete u komunikaciji, ali i izdvojila komunikaciju kao ključ dobrog poslovanja i prezentacije proizvoda, usluga, događaja. Važno je znati informirati i komunicirati u suvremenom društvu. Uz formalno obrazovanje, postoje razni programi koji su dostupni na tržištu i na kojima se možemo educirati i proširiti svoja znanja. To je važno zato što se trendovi u komuniciranju i novim medijima brzo mijenjaju tako da moramo biti na usluzi onima koji žele komunicirati, a ponekad nemaju dovoljno znanja, iskustva, a vrlo često niti vremena da se upoznaju s osnovama te kreiraju strategiju komuniciranja uz koju će vezati svoje aktivnosti.
Uz poznavanje komunikacijskih trendova, važno je znati baratati riječima, ali i brojevima, prepoznati bitno od nebitnog te razlikovati ono što želimo prenijeti od svega onoga što smo primili. Također, važno je znati kritički razmišljati o svim problemima i izazovima koji se vežu za posao i nakon toga, donijeti neke kreativne zaključke, logične ideje koje će unaprijediti poslovanje i kojima će se riješiti neki poslovni izazovi.
Kako uspješnije komunicirati – pročitajte ovih 10 koraka.
- Komunikacija treba biti jednostavna i sažeta.
- Ako komunicirate ključne poruke prema svojoj ciljnoj skupini, zadržite fokus.
- Komunicirajte vrijednosti svog brenda, tako će se publika moći poistovjetiti s vama.
- Prepoznajte interese, navike, vrijednosti i probleme ciljne publike kojoj možete ponuditi rješenje svojim proizvodom ili uslugom.
- Budite strpljivi u komunikaciji, traženju ideja, pronalasku suradnika. Sve je to jedan dugačak i izazovan, ali zabavan proces.
- Metodom pokušaja i pogreške, tražite svoje alate i tehnike za kvalitetniju komunikaciju.
- Kada komunicirate, razgovarajte i slušajte.
- Poštujte tuđe mišljenje tijekom komunikacije.
- Ne zaboravite, komunikacija treba biti lišena lažnih vijesti, manipulacija i dezinformacija.
- Za ostale savjete, na raspolaganju vam je Tvornica komunikacije – mi proizvodimo uspješne priče.