Potrebno je napraviti odmak od društvenih mreža

Svakodnevno smo izloženi medijima. Ako zamislite bilo koju situaciju, vjerojatno su mediji pored nas – dok gledamo sadržaj, slušamo glazbu, pretražujemo informacije, objavljujemo fotografije, vozimo automobil itd. Prisutnost medija u našim životima je neupitna, a ni mladi nisu iznimka. I brojke pokazuju da su društvene mreže važan dio svakodnevice Hrvata. Podaci Digital Croatia 2022 pokazuju da 2,9 milijuna Hrvata koristi YouTube, 1,75 Facebook, 1,45 milijun Hrvata koristi Instagram, a njih 730 tisuća LinkedIn. Brojni Hrvati su još i na Twitteru, Snapchatu, Tik Toku, Pinterestu.

Mladi na društvenim mrežama:

  • 7,9% mladih – od 5 do 12 godina
  • 5,1% mladih – od 13 do 17 godina
  • 7,3% mladih u dobi od 18 do 24 godine koristi društvene mreže
  • najviše koriste Instagram i Tik Tok, ali sve više i LinkedIn, tzv. poslovnu mrežu koja je izvrsna za razmjenu informacija, stjecanje navika i ulaska na tržište rada.

Više o medijima i navikama mladih na društvenim mrežama na portalu Generacija.hr

U novom tekstu za portal Generacija.hr govorimo o medijskim navikama mladih u Hrvatskoj, o popularnosti društvenih mreža, o pozitivnim i negativnim učincima medija kao i o medijskoj pismenosti koja je rješenje za pokretanje pozitivnih promjena u medijskom okruženju.

Generacija.hr: Koji je vaš savjet mladima? Kako putem društvenih mreža mogu pokrenuti pozitivne promjene i koristiti ih za vlastiti, ali i društveni boljitak?

„Čitajte i pišite! O bilo kojoj temi koja vas zanima, jačajte svoj rječnik, širite svoje vidike, upoznajte svijet medija, ali provjeravajte informacije. Prije razgovora o nekoj temi istražujte i opet provjerite informacije kako bi vaše rasprave bile argumentirane.

Društvene mreže su nezaobilazni dio naše svakodnevice, svi ih koristimo i svi smo im izloženi. Na Facebooku podijelite članak koji govori o pozitivnim promjenama u društvu, napišite recenziju, preporučite knjigu koju ste pročitali i koja je utjecala na vas, na Instagramu objavite fotografiju koja prikazuje ljepote Hrvatske, na LinkedInu se povežite s mladim ljudima ili stručnjacima od kojih želite učiti, na Tik Toku kreirajte sadržaj koji mlade educira, informira, zabavlja.

Uvedite slušanje podcasta u svoju rutinu, poklonite proizvod dragoj osobi malih poduzetnika, povežite se s prijateljima i članovima šire obitelji koje niste dugo vidjeli. Svi želimo pozitivne promjene i društveni boljitak. Kad bi svatko krenuo od sebe, svijet bi bio puno ljepše mjesto“.

Cijeli tekst možete pročitati na portalu Generacija.hr.